- Практичні роботи

Практична робота №1
Тема урокуБудова і призначення ізольованих проводів, шнурів та ізоляторів електричного струму.
Мета уроку:  Сформулювати в учнів поняття провідник та ізолятор електричного струму. Познайомити з будовою та призначенням ізольованих проводів, шнурів та їх маркуванням.
Виховна мета: Виховувати бажання в досягненні кінцевого результату, уваги в роботі.
Розвиваюча мета:  розвивати інтерес до електротехніки.

Об’єкт роботи:  провідники та ізолятори електричного струму.

Тип уроку: Комбінований

ХІД  УРОКУ

1. Організація учнів.
2. Мотивація  учбової діяльності на уроці:
         Тема та дидактична ціль уроку.
         Навіщо це нам вивчати (дивіться мотивацію до розділу).
3. Актуалізація опорних  знань учнів.
Запитання до учнів:
а)  Що зображено на дошці? (Принципова  схема електричного кола)

 .

         б)  При  яких умовах буде горіти лампочка? (Якщо гальванічний елемент має заряд + вимикач включений).
         в)  Що виникає в проводах при цих умовах? (Електричний струм).
         г)  Що таке електричний струм? (Електричний струм – впорядкований рух заряджених часток, який виникає в проводах , підۥєднаних до джерела струму та споживача).

         Більш докладно про електричний струм учні дізнаються на уроках фізики в старших класах.


Практична  робота  №2

Тема уроку: Ознайомлення з побутовою електроарматурою.
Мета уроку: Формувати в учнях поняття „Побутова електроарматура”. Познайомити з будовою електроарматури.

Виховна мета:  Виховувати в учнів культуру праці в розв’язанні практичних завдань, прагнення систематичного контролю за виконанням правил з техніки безпеки при виконанні електротехнічних робіт.

Розвиваюча мета:   Розвивати технічне мислення.

Об’єкт роботи:  побутова електроарматура.


ХІД  УРОКУ

1. Організація учнів.
2. Мотивація учбової діяльності.
         Тема і дидактична мета уроку:
         Навіщо це нам знати?
         На наступному слідую чому  уроці ми, використовуючи знання, вміння і навички одержані на уроках, повинні відремонтувати настільні лампи для читальної зали.
3. Актуалізація опорних знань учнів.
Питання до учнів:
         а)  Яке значення електричної енергії в житті людини?
         б) У який спосіб передають електричну енергію від джерела до споживачів?
         в) Дайте характеристику проводу АППВ і шнуру ШР.
          г) Для чого потрібно економити електричну енергію?

4. Викладання нового матеріалу (на демонстраційному стенді змонтовано  електричне коло).


Запитання до учнів.
         а)  Навіщо потрібен  ламповий патрон?  (Для підключення лампочки до проводів).
         б) Навіщо потрібна електрична вилка?  (Для  підключення електричного кола до джерела електричного струму).
         в) Навіщо потрібен вимикач? ( Для керування електричним колом).

5. Практична робота №4. „Знайомство з будовою побутової електроарматури”
 Самостійна робота учнів по інструкційних картах.
6. Короткий інструктаж до практичної роботи. Звернути увагу на виконання правил з безпеки при роботі з викруткою.

7. Поточний фронтальний та індивідуальний інструктаж по запитанням учнів, які виникають.
         Учням, які раніше за інших виконали роботу можна запропонувати вивчення спареного вимикача або спареної розетки.
8. Підведення підсумків роботи.
         На демонстраційному столі поставити настільну лампу в напіврозібраному стані.
         Питання до учнів:
         а)  Щоб відремонтувати цей освітлювач що ми знаємо? (Лампа представляє собою конструкцію, в якій змонтоване електричне коло.
 Воно складається з лампи, вкрученої в патрон; вимикача; проводів (монтажних), які з’єднають клеми патрону і вимикача; електричного шнура і вилки для приєднання до електромережі).
         б) Чому нам потрібно навчитись,  щоб замінити проводи і шнур в лампі? (Нам  необхідно навчитися їх з’єднувати з контактами електроарматури).
Це буде темою наступного уроку.


  Практична  Робота №3
 Тема уроку:  Електромонтажні інструменти, прийоми роботи з ними. Окінцювання проводів кільцем і тичком. Правила техніки безпеки при ремонті і користуванні побутовими споживачами електричної енергії.


Мета уроку:   Познайомити  з набором  електромонтажних  інструментів. Навчити безпечним прийомам користування електромонтажним інструментом. Познайомити з правилами техніки безпеки при користуванні побутовими електроприладами.
Виховна мета:  Виховувати  поважне ставлення до професії „електротехнік, електромонтажник”. Виховувати акуратність в роботі, прагнення доводити справу до кінця.
Розвиваюча мета: Розвивати практичні навички в використанні електромонтажного інструменту, просторове мислення., моторику рук.

Об’єкт роботи: Провода, світильник.

Тип уроку: Урок формування вмінь та навичок.

ХІД  УРОКУ

1. Організація учнів.
2. Мотивація учбової діяльності:
         Звернення до учнів: «Сьогодні  ми -  електротехніки. Ми повинні виконати замовлення адміністрації школи - відремонтувати настільні лампи для читальної зали школи. Нам необхідно замінити проводи і деяку електроарматуру (несправну) в лампах.
         Вам необхідно самостійно, використовуючи знання та навички здобуті на попередніх  уроках та довідкові матеріали,  виконати поставлену задачу».
Коротка інформація про професію «Електротехнік».

3. Інструктажі до практичної роботи:
         а)    інструктаж  по користуванню інструкційною картою;
         б) інструктаж по  безпечному користуванню електромонтажним інструментом;
         в)  інструктаж по техніці  безпеки  при експлуатації побутовими електроприладами.

4. Практична робота учнів №           . ( Робота виконується по ланках).
5. Обхід робочих місць з метою проведення індивідуального і фронтального інструктажів.
6. Контроль за організацією робочих місць та дотримання правил техніки безпеки.
7. Збирання даних для підведення підсумків уроку.
8. Підведення підсумків уроку, запитання до учнів:
         а)  Чи виконано завдання, поставлене перед нами?
         б)  Як кожна ланка оцінює якість виконання своєї роботи?
      Запропонувати учням скласти невеличкий звіт, який починається словами: «Я, як людина, котра буде здавати замовлення,  про якість виконання роботи  можу сказати..........»

9. Провести аналіз учбових досягнень учнів, мотивуючи свої висновки.








Комментариев нет:

Отправить комментарий